Vliegen!!

11 oktober 2016 - Ericeira, Portugal

De koffers staan klaar...we zijn er klaar voor!
We vertrekken om 9.15 uur van Vaassen naar Schiphol. We gaan met de auto, die parkeren we ergens in de buurt en we worden met de bus naar Schiphol gebracht.
Na het inchecken van de bagage gaan we via de douane dan echt Schiphol binnen. Een stukje niemandsland waar niet bepaald niemand is. Het is een dorp op zich met winkels en restaurants en veel, heel veel mensen. Iedereen die hier is, is op reis. Dat is wel een bijzondere gedachte. Want zonder dat je op reis bent, kun je hier niet komen. Nou ja, of je moet hier werken, dan kan dat wel natuurlijk.

Na een broodje, wandelen we naar de gate. Onderweg komen we een lopende band voor mensen tegen en die gebruiken we natuurlijk. Dat is erg grappig. Een soort trapondersteuning van de fiets maar dan om te wandelen.

Na een tijdje wachten komt ons vliegtuig aan. Wat een bedrijvigheid zo om het vliegtuig heen zeg! Mensen die er uit gaan via de slurf, bagage van boord, onderhoud, tanken, nieuwe bagage aan boord, catering aan boord. Na het boarden zitten we nog lang te wachten voordat we vertrekken. Omdat er een wijziging is geweest in het type vliegtuig, moeten de papieren opnieuw in orde worden gebracht. We vertrekken 45 minuten later dan gepland.

Tijdens het opstijgen knijpen we elkaars handen fijn. Wat is dit mooi en bijzonder! Eerst gaat het vliegtuig heel hard rijden en voordat je het weet, stijg je op. Dat stijgen gaat best snel, want we zitten zo boven de wolken. En dat is móói. Het lijkt wel een dik pak sneeuw of watten. Je zou er zo inspringen. Het uitzicht is ook mooi. We zien huizen, water en wegen. Maar alles wordt wel steeds kleiner. De lucht boven de wolken is heel blauw. Ook schijnt de zon boven de wolken. En wij maar denken dat de zon áchter de wolken schijnt?!

Na een tijdje komt de stewardess eten brengen. Niet heel bijzonder, maar wel een apart idee om zo hoog in de lucht warm eten te krijgen.
De wolken blijven erg mooi om te zien. Soms is het een dik deken, soms zitten er gaten in. De vlucht gaat voorspoedig, wel wat lichte turbulentie gehad. Dan is het net alsof je over hobbels rijdt.

Na 2,5 uur gaan we landen op Lissabon. En weer zijn de wolken waar we doorheen gaan zooooo mooi!! Nu zien we ook Lissabon liggen. Het landen gaat eigenlijk ook heel soepel. Maar misschien komt dat ook wel omdat we zoveel te zien hebben.

Na de landing gaan we met de trap uit het vliegtuig. De koning en de koningin doen dat ook altijd en dan wuiven ze even. Jammer dat er voor ons geen publiek was om naar te wuiven.
Met de bus worden we naar de aankomsthal gebracht, halen we onze bagage en gaan op zoeken naar de autoverhuurder. Na wat zoeken, vinden we de verhuurder en na nog wat wachten kunnen we op pad met onze gloednieuwe Seat.
Na een uurtje (door de drukte op de weg) komen we aan bij ons appartement. Ziet er goed uit allemaal. Netjes, schoon, gezellig, mooi balkon, mooie tuin en een zwembad!!

We halen nog snel wat boodschapjes, eten nog wat en gaan dan ons bed opzoeken. Het was een lange en indrukwekkende dag. De wolken blijven ons het meest bij!!

1. Riek:
    12 oktober 2016
    Het was de eerste keer vliegen, maar wel indrukwekkend, hoog boven de wolken. Echt een belevenis, blijkt uit het verhaal.
  2. R Kers:
    12 oktober 2016
    Wat n mooie belevenis!! En mooi geschreven! Leuk!
  3. R Kers:
    12 oktober 2016
    Ben benieuwd naar je volgende verslag! Hoe t hotel is? Weer? Omgeving?
  4. Frederique:
    12 oktober 2016
    Wauw oma! Wat een leuke foto's en wat ziet het er mooi uit zeg! Heel leuk om over je belevenissen te kunnen lezen, zullen vast nog veel leukere momenten bij komen!

Bijzonder om alles van zo hoog te zien he, dan kan je je als mensje soms zo klein voelen (kom je ook direct achter dat je als mensje ook eigenlijk hardstikke klein bent, haha). Maar vliegen is leuk he? Toen ik met Eline ging vliegen gingen we het ook over allemaal aardrijkskundige dingen hebben, op die momenten snap ik wel waarom ze het leuk vind ;)

Zo te zien is het weer daar ook lekkerder dan hier... hier is het nog steeds koud dus ik ben wel jaloers op je hoor! Aan de andere kant heb ik ook eigenlijk helemaal niet zo veel tijd om het koud te hebben ... school... 16+ kamp organiseren... koken en 'schoonmaken'... zo blijf je lekker bezig!

Geniet er nog maar van en ik zie al uit naar je volgende verhaaltje!

Slaap lekker voor straks!
    Dikke kus van Frederique
  5. Anne:
    13 oktober 2016
    Jammer dat ik niet meer op Schiphol werk! Anders was ik met een karretje gekomen! Fijn dat de vliegreis u goed is bevallen! Verheugt u zich al op de terugvlucht?